Sjuk

Happ, då är man hemma för vård av barn. Lill prinsen har feber och hostar. Men han igång.
Hade han och sova i morse efter storasyster och pappa hade gått.
Men det var intet bara han som somnade, det gjorde mamma också. Vi sov till kvart över tolv.
Så lillprinsen har varit i gång hela kvällen. Somnade alldeles nyss, får se hur han sover i natt, jag har ju lyckats glömma handla host medicin. Men det blir det första vi gör i morron.
Sen har jag plockat bort julen och det är alltid lika jobbigt. Det är jävligt roligt att plocka fram, men sen när det ska stökas bort drar man sig in i det längsta. Sen ska man ju ut med den där förbaskade granen, som man är så himla duktig på att vattna och ge sockerbitar i början. Men efter julafton är det som att det är bortblåst och man vattnar den typ aldrig.
Sen när dagen kommer och man ska kasta ut den så faller alla barren av den på vägen till dörren och ut kastar man en gran utan barr. Sen svär man och tänker nästa år ska jag bli bättre på att vattna eller så köper jag en plastgran.
Ni kanske känner igen er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0